Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Κάτω τα χέρια απ' τις ζωές μας και τη Δημόσια–Δωρεάν Εκπαίδευση!


«Στο ίδιο έργο θεατές… από το σήμερα στο χτες της απουσίας φοιτητές…
σε συμπληγάδες μια ζωή παγιδευμένη»
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ πρωταγωνιστής ξανά στην τραγωδία της «σκληρής διαπραγμάτευσης» υπερασπιζόμενη την 100% εφαρμογή του μνημονίου, έναντι του 70%  + 30% παράλληλα μέτρα και εισηγούμενη 5,4δις επιπλέον μέτρα, προωθεί με σπουδή την ψήφιση του ασφαλιστικού, φορολογικού αμέσως μετά το Πάσχα και επιχειρεί μια νέα επιδρομή στα ήδη χτυπημένα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και στο δικαίωμα για μόρφωση.

Το υπουργείο παιδείας μετά την τροπολογία για τα τμήματα ένταξης με νέα τροπολογία που «... θα συμβάλλει τα μέγιστα σε ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοικονόμηση δαπανών» με το διπλασιασμό του ορίου λειτουργίας από 7 σε 14 νήπια αναλαμβάνει την ιστορική ευθύνη για τη διάλυση των νηπιαγωγείων, με την κατάργηση σε πρώτη φάση τμημάτων και την συγχώνευση- οριστική κατάργηση σε δεύτερη, για την αγωγή και εκπαίδευση των νηπίων, με την αδυναμία της λαϊκής οικογένειας να στείλει τα παιδιά της, με τη δημιουργία τμημάτων των 25-28 νηπίων, για κάθε τοπική κοινωνία, απομακρυσμένη ή δυσπρόσιτη, ημιαστική  ή αστική και για το εργασιακό καθεστώς  χιλιάδων μόνιμων Νηπιαγωγών που θα μετακινηθούν αναγκαστικά είτε αναπληρωτών που θα οδηγηθούν στην ανεργία.
Παράλληλα με σχέδιο διάταξης επιβάλλεται η απαρέγκλιτη εφαρμογή του νόμου 3848 της Διαμαντοπούλου για την πρόσληψη αναπληρωτών που καταδικάζει τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς και αναπληρωτές σε ένα κυνήγι προσόντων και ανακύκλωσης της ανεργίας μεταξύ τους. Οι περισσότεροι απ΄αυτούς έπειτα από δέκα, δεκαπέντε χρόνια εργασίας περιπλανώμενοι με ένα μισθό στα όρια της επιβίωσης, αναλώσιμοι χωρίς τα στοιχειώδη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα οδηγούνται σε απολύσεις διαρκείας.
Το ερώτημα που αναδεικνύεται αβίαστα είναι πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία την επόμενη  χρονιά;
Η εξοικονόμηση πόρων, η μείωση του κόστους αποτελεί την κεντρική επιλογή της κυβέρνησης και είναι συνέπεια της απαρέγκλιτης εφαρμογής της πολιτικής των μνημονίων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.
Η κυβέρνηση επιχειρεί με εκτρωματικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις να τσακίσει τα εργασιακά δικαιώματα των μονίμων εκπαιδευτικών, για να καλύψει τα τεράστια κενά στην εκπαίδευση με μικρότερο οικονομικό κόστος.
Η «εξοικονόμηση» θα περάσει μέσα από τις αθρόες συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων στα νηπιαγωγεία, από την επέκταση της διδακτικής ώρας ή και του εργασιακού ωραρίου, από την κατάργηση διδακτικών αντικειμένων, το πέρασμα των υποστηρικτικών δομών σε πόρους και χρηματοδότηση εκτός υπουργείου παιδείας (άρα χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με 5μηνες συμβάσεις κοινωφελών προγραμμάτων και voucher), την κατεδάφιση ειδικής αγωγής (κατάργηση τμημάτων ένταξης και τέλος παράλληλης στήριξης, άνοιγμα για ιδιωτικοποίηση με χρήση κουπονιών).
Ο γραφειοκρατικός συνδικαλισμός σύρεται στον «Εθνικό διάλογο», παζαρεύει «διορθωτικές» παραλλαγές, πίσω από τις πλάτες των εκπαιδευτικών μεθοδεύοντας την εκτόνωση, την αποκλιμάκωση, την απογοήτευση και την παράδοση.
Τώρα απαιτείται σύγκρουση και ρήξη με αυτή την πολιτική και διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας με αποφασιστικό αγώνα. Μόνο εμείς μπορούμε να τους σταματήσουμε.
Με έκτακτες ΓΣ για αποφασιστική αγωνιστική και απεργιακή κλιμάκωση.
Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας τώρα απαιτώντας:

· Να αποσυρθεί η πρόταση, έκτρωμα του υπουργείου για τις προσλήψεις
αναπληρωτών.
· Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των πραγματικών
αναγκών των σχολείων.
· Διορισμός όλων των αναπληρωτών. Κανείς αναπληρωτής χωρίς δουλειά.
· Κατάργηση του ν.3848 και του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Διορισμοί με βάση
το χρόνο λήψης πτυχίου και την προϋπηρεσία. Όχι στο προσοντολόγιο.
· Απόσυρση της τροπολογίας που διπλασιάζει τα παιδιά για να
λειτουργήσει ένα νηπιαγωγείο, οδηγώντας στο κλείσιμό τους.
· Καμμιά κατάργηση, συγχώνευση τμημάτων, νηπιαγωγείων και σχολείων.
   Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών.
· Κάτω τα χέρια από τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών και το
δημόσιο σχολείο. Κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει για τη δημόσια και
δωρεάν παιδεία.

                                                                                                                         Απρίλης 2016