Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Οι συλλογικοί αγώνες μπορούν να νικήσουν!

Η απόσυρση της διάταξης για τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών δεν αποτελεί μόνο δικαίωση της κινητοποίησης των αναπληρωτών, αλλά ένα πολλαπλό μήνυμα για όλους τους εκπαιδευτικούς που βλέπουν καθημερινά το σχολείο να αποδομείται, να μετατρέπεται σε αρένα όπου καρατομούνται οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Απέδειξε ότι η ενότητα, η κοινή δράση μόνιμων, αναπληρωτών, ωρομίσθιων είναι το ισχυρότερο όπλο μας.
Έκανε φανερό ότι μόνο η αποφασιστική παρέμβαση της βάσης κόντρα στην υποταγμένη συνδικαλιστική γραφειοκρατία που στη συγκεκριμένη περίπτωση με την ΟΛΜΕ δεν δίστασε να δώσει «χέρι βοήθειας» στην κυβέρνηση, μπορεί να δώσει προοπτική νίκης στους αγώνες.
Διέψευσε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις λογικές της υποχώρησης, της αδυναμίας του κινήματος να αποτρέψει την επίθεση και ανέδειξε πως όταν οι εργαζόμενοι, οι εκπαιδευτικοί, βάζουν στην προμετωπίδα του αγώνα τους το σύνολο της πολιτικής, το θέμα των μαζικών μόνιμων διορισμών, της κατάργησης του αντιεκπαιδευτικού νόμου 3848 της Διαμαντοπούλου, τότε και μόνο τότε κερδίζουν και στο «μερικό» όπως στην απόσυρση της τροπολογίας.
Το μήνυμα αυτό πρέπει να περάσει και για  μόνιμους διορισμούς, την τροπολογία για τα νηπιαγωγεία, την ειδική αγωγή, για το σύνολο των σχεδίων που επεξεργάζεται η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στα πλαίσια της μνημονιακής πολιτικής τους για τη λειτουργία του δημοτικού σχολείου, όσο και για το εργασιακό μέλλον χιλιάδων εκπαιδευτικών.
Η υπουργική απόφαση για το νέο ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου που εκδόθηκε την ίδια κιόλας μέρα της απόσυρσης της διάταξης για τους αναπληρωτές προμηνύει τα χειρότερα. Η πρωινή ζώνη του ολοήμερου καταργείται μαζί με τη θέση υπεύθυνου δασκάλου για το απογευματινό ωράριο, η πρωινή ζώνη τελειώνει στη 1.15 μ.μ., διδακτικές ώρες μειώνονται και συγκεκριμένα διδακτικά αντικείμενα καταργούνται τελείως όπως η Θεατρική Αγωγή στις τάξεις Ε’ και ΣΤ’. Το ολοήμερο πρόγραμμα θα λειτουργεί όπου μπορεί και με ότι περισσεύει από τις ώρες των εκπαιδευτικών της πρωινής ζώνης.
Όμως η πιο σοβαρή συνέπεια του νέου ωρολόγιου προγράμματος θα είναι η δημιουργία «πλεονασματικών» ωρών, που για 12θεσια σχολεία που λειτουργούν μέχρι τώρα ως σχολεία Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος σημαίνει πρακτικά ότι τρεις εκπαιδευτικοί θα «περισσεύουν»! Ελαχιστοποιείται έτσι η ανάγκη για προσλήψεις αναπληρωτών, άρα χιλιάδες εκπαιδευτικοί από αυτούς που δίδασκαν μέχρι φέτος θα μείνουν άνεργοι, και ταυτόχρονα θα δημιουργηθεί μια δεξαμενή χιλιάδων περιπλανώμενων μόνιμων εκπαιδευτικών που θα μετακινούνται όπου υπάρχουν κενά ακόμα και χιλιόμετρα μακριά από το σχολείο που υπηρετούν μέχρι τώρα.
Τα μέτρα αυτά συνάδουν με την «Ενδιάμεση Έκθεση» του προέδρου της επιτροπής του «εθνικού διαλόγου» Αντώνη Λιάκου που στα εννιά της πορίσματα αποτυπώνονται οι βασικές κατευθύνσεις των αλλαγών που θα προωθηθούν στην εκπαίδευση.
Κυρίαρχο φυσικά η «αξιολόγηση-αποτίμηση» του εκπαιδευτικού έργου με τη  δημιουργία οργανισμών που θα «αξιολογούν την ποιότητα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου»  και αυξημένο προσοντολόγιο για τους εκπαιδευτικούς
Για τη «χρηματοδότηση» της εκπαίδευσης προτείνονται «προσαρμογές» και «εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί» στα σχολεία που θα συναποφασίζονται «με δημιουργικότητα και φαντασία» από γονείς, εκπαιδευτικούς και την τοπική κοινωνία με όρους «σύμπραξης με κανόνες»!
Ο διευθυντής «επιτέλους» αναβαθμίζεται  σε μάνατζερ σε σημείο μάλιστα που «στην πρόσληψη του εκπαιδευτικού της ειδικής αγωγής έχει λόγο και ο διευθυντής του σχολείου και λαμβάνεται υπόψη για την πρόσληψή του και η συνέντευξη» και ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει «να έχει διαπιστευτήρια συνεχιζόμενης εκπαίδευσης για να κατοχυρώνει το δικαίωμα επαναπρόσληψής του ή τη διατήρηση της θέσης του.

Η αντίσταση σ΄αυτή τη πολιτική, o αγώνας ενάντια στην παιδεία των περικοπών που επιβάλλουν τα μνημόνια της αντεργατικής και αντιλαϊκής επίθεσης μπορεί και να οργανωθεί και να νικήσει.