Κυριακή 12 Ιουνίου 2016

Ο κόφτης, ο στίφτης, ο τρίφτης και ο …ξύστης

Κυριακή ψηφίστηκε το ασφαλιστικό – φορολογικό, Δευτέρα πήγε η κυβέρνηση στο Eurogroup όπου συμφώνησε στη θεσμοθέτηση του αυτόματου κόφτη μισθών και συντάξεων- αλλά και νέου στίφτη με φορολογικά μέτρα που αφανίζουν το όποιο εισόδημα έχει απομείνει.

Τη Μεγάλη Εβδομάδα υπογράφτηκε η υπουργική απόφαση για το «νέο» δημοτικό σχολείο του τρίφτη εξοικονόμησης και δημοσιονομικής προσαρμογής του δημόσιου σχολείου στη πολιτική της κοινωνικής λεηλασίας.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα στο σχολείο Φίλη, έχει πλέον στόχο την εξαφάνιση των εκπαιδευτικών κενών και τη δημιουργία τεράστιων τεχνητών πλεονασμάτων.
Αποτέλεσμα: το σχολείο κατακερματίζεται, το πρόγραμμά του διαμορφώνεται και αναδιαμορφώνεται με βάση τους μνημονιακούς περιορισμούς, χιλιάδες αναπληρωτές απολύονται, χιλιάδες εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο μετακινήσεων.
Το φθινόπωρο μεγαλύτερο μέρος των δικαιωμάτων που κατέκτησαν οι εργαζόμενοι με σκληρούς αγώνες ενός αιώνα, θα βρεθούν στο στόχαστρο με εντολή των «θεσμών», της ΕΕ και του ΔΝΤ.
Η επαναφορά της αξιολόγησης, οι απολύσεις, οι διώξεις, η κατάργηση της μονιμότητας και της σταθερής εργασίας, ο διοικητικός αυταρχισμός, η αποδόμηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, είναι ένα μέρος μόνο της ατζέντας.

Ο ξύστης, ο υποταγμένος κρατικός συνδικαλισμός αλλά και ο κομματικός συνδικαλισμός σε όλες τις εκδοχές του, από την ΠΑΣΚ ως τη ΔΑΚΕ και από το ΜΕΤΑ ως το ΠΑΜΕ, αρκείται να οργανώνει αποκλειστικά και μόνο απεργίες και κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας, αρνούμενος ακόμα και να σκεφτεί καν αγώνες ρήξης, σύγκρουσης και νικηφόρας προοπτικής.
Αρνούνται πεισματικά το συντονισμό, την ανάδειξη συνολικού πλαισίου αγώνα, την κλιμάκωση. 
Καλλιεργούν την παραίτηση είτε με νέες αυταπάτες, φρούδες ελπίδες, υποσχέσεις στο βωμό της απάθειας και της ανάθεσης είτε με λογικές «ρεαλισμού», «έλλειψης προϋποθέσεων», δηλαδή παράδοσης και αποδοχής της ήττας.
Το εκπαιδευτικό κίνημα, πληρώνει σήμερα την ολιγωρία αλλά και τη διστακτικότητά του να
διαμορφώσει με συλλογικές και μαζικές διαδικασίες ένα συγκεκριμένο και ολοκληρωμένο πλαίσιο διεκδίκησης και αγώνα για το σχολείο.
Πλαίσιο που δεν θα απαντάει ευκαιριακά με παλινωδίες στο μνημονιακό καθεστώς το οποίο άλλωστε συνεχώς θα διαμορφώνεται αλλά θα αντιπαρατεθεί στις επιταγές του ΟΟΣΑ, στα σχέδια της κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής για την εκπαίδευση, που είναι η ουσία των εγκυκλίων, των υπουργικών αποφάσεων, των πορισμάτων των διαλόγων.

Μοναδική προϋπόθεση η δημιουργία ενός μαχητικού, αγωνιστικού ταξικού κινήματος που θα στηρίζεται μόνο στην ενότητα όλων των εκπαιδευτικών και στη συλλογική διεκδίκηση των συμφερόντων των δικαιωμάτων τους και το δικαίωμα της κοινωνίας στη μόρφωση.
Η ισχυροποίηση των Συλλόγων μας με τη μαζικοποίηση των Γενικών Συνελεύσεων και των συλλογικών διαδικασιών ενάντια στις λογικές της ανάθεσης και η υπεράσπιση της ανεξάρτητης, αγωνιστικής, ταξικής φυσιογνωμίας τους.

Τώρα δεν είναι η στιγμή της απογοήτευσης, της ιδιώτευσης, του κατακερματισμού, της πολυδιάσπασης με βάση το ιδιαίτερο συντεχνιακό συμφέρον. Είναι η ώρα της μεγαλύτερης δυνατής συστράτευσης, της συσπείρωσης, του αγώνα.
                                         


Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο.
Αγωνιζόμαστε για να έχουν θέση όλα τα παιδιά στο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων.
Οι δομές του σχολείου να λειτουργούν όλες χωρίς προϋποθέσεις και όχι στη λογική του φτηνού ευέλικτου σχολείου και των περικοπών.
Απαιτούμε: 
• Άμεση απόσυρση της Υπουργικής απόφασης και όλων των εγκυκλίων και τροπολογιών για τα νηπιαγωγεία, την ειδική αγωγή, την κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας, την απαξίωση του μαθήματος της Μουσικής.
 Μαζικούς , μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών/ Δημιουργία οργανικών θέσεων για τις ειδικότητες εκπαιδευτικών.
• Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Διορισμός όλων των αναπληρωτών.
•Χωρίς προϋποθέσεις η φοίτηση μαθητών στα ολοήμερα τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών. Κανένας αποκλεισμός παιδιού.
 Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα.
•Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος σχολείου και νηπιαγωγείου.
•Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
 Λέμε όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς είτε με την παλιά είτε με τη νέα του μορφή, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών.
• Αγωνιζόμαστε για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και ενιαίο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη). Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική, εικαστική, θεατρική ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μείνουν στο σχολείο, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του.
ΤΑΞΙΚΗ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ
Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Πάτρας
                                                       Ζαβουδάκης Παναγιώτης
                                                       Κακαρούμπας Βασίλειος
                                                       Ντόκα Λαμπρινή
                                                       Παπαγεωργίου Θέμης