Τρίτη 13 Μαρτίου 2018

Τώρα παίρνουμε τον αγώνα στα χέρια μας


  
Την Παρασκευή 2 Μαρτίου σηματοδοτήθηκε η αρχή ενός αγώνα που θέτει νέους όρους στη διεκδίκηση για μόνιμη και σταθερή εργασία σε ένα δημόσιο σχολείο που θα χωρά όλους τους εργαζόμενους και όλα τα παιδιά.
    Χιλιάδες εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι, καθηγητές, φοιτητές, μαθητές έσπασαν την τρομοκρατία των ΜΑΤ  και των χημικών, κατάφεραν να μπουν στο υπουργείο και να πραγματοποιήσουν μαζική συνέλευση αγώνα.
   Αντί για απάντηση στα τραγικά  προβλήματα της εκπαίδευσης η κυβέρνηση και ο υπουργός σπεύδουν να δηλώσουν τις προθέσεις τους για άνοιγμα όλων των επίδικων της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, όλα τα μέτρα διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και του δημόσιου σχολείου. Κυνικότατα ο υπουργός προεξοφλεί μηδενικούς διορισμούς για το  2018  θέτοντας ως προϋπόθεση για να βρεθεί το σύστημα πρόσληψης/διορισμών, να προχωρήσει η αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
   Συμπαραστάτης και συνεργός της κυβέρνησης η πλειοψηφία της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας της ΔΟΕ, αρχικά αρνήθηκε απεργιακή κινητοποίηση στις 23/2 και αμέσως μετά αρνήθηκε την προκήρυξη απεργίας για τις 2/3 καταλήγοντας σε κήρυξη «διευκολυντικής» στάσης εργασίας μόλις τρεις μέρες πριν. Συνεχίζοντας μάλιστα την παρελκυστική τακτική τους αρνήθηκαν εκ νέου την προκήρυξη απεργίας για τις 9/3 όπως μαζικά αποφάσισε η συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο κατειλημμένο υπουργείο. Αντ’ αυτού τοποθέτησε άλλη μια στάση εργασίας στις 16/3 αρνούμενη κάθε απεργιακή κλιμάκωση.
   Ο έτερος του εργοδοτικού-κυβερνητικού συνδικαλισμού η ΟΛΜΕ, η οποία έχει αναδειχθεί σε κυβερνητικό εταίρο, αφού δέχθηκε κλειστή συνάντηση με τον υπουργό δεσμεύτηκε εκ νέου να… συνδράμει το υπουργείο Παιδείας στη «διαμόρφωση νέου συστήματος πρόσληψης».
   Η δυναμική των κινητοποιήσεων με αφετηρία τις 2 του Μάρτη απέδειξε ότι η οργάνωση των εργαζόμενων μέσα από επιτροπές αγώνα και ο ταυτόχρονος συντονισμός των πρωτοβάθμιων σωματείων μπορεί να σπάσει τα στενά όρια του γραφειοκρατικού συνδικαλισμού και να διαμορφώσει ένα επιθετικό κίνημα που δεν εγκλωβίζεται στις αποφάσεις της κορυφής, αλλά συλλογικά αποφασίζει και παραμένει σταθερό στην υλοποίηση του αγωνιστικού σχεδιασμού του.
   Τώρα είναι στο χέρι μας η εικόνα της συνέλευσης των διαδηλωτών στο Υπουργείο Παιδείας να είναι  μια «εικόνα από το μέλλον», όπου αναπληρωτές και μόνιμοι ανιχνεύουν τους δρόμους εκείνους που θα οδηγούν στην αποφασιστική αντιπαράθεση και κλιμάκωση.
   Είναι στοίχημα της επόμενης περιόδου η μάχη της εκπαίδευσης να γίνει συνολικά μάχη των ελαστικά εργαζόμενων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Να σπάσει ο φαύλος κύκλος μερικής εργασίας-ανεργίας, να ορίσει ο κόσμος της εργασίας τα δικά του «προαπαιτούμενα» που θα συγκρούονται με τις σταθερές των μνημονιακών δεσμεύσεων και την εξυπηρέτηση των αναγκών του κεφαλαίου.
    Για να κάνουμε εμείς το πέρασμα σε έναν αγώνα που θα θέσει το ζήτημα της εργασίας, των δικαιωμάτων μας και της απαίτησης να ζούμε με αξιοπρέπεια.

Την Παρασκευή 16 Μάρτη απεργούμε

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εδώ και τώρα!


Παλεύουμε για:

· Μόνιμους μαζικούς διορισμούς στη εκπαίδευση για την κάλυψη των χιλιάδων κενών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς όρους και προϋποθέσεις και με μοναδικό κριτήριο το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

· Προσμέτρηση όλης της προϋπηρεσίας. Κανένα προσοντολόγιο. Κατάργηση του ν. 3848. Καμία συζήτηση για μόρια και κριτήρια που αποδέχονται την ανεργία κάποιων έναντι άλλων, οδηγούν σε απολύσεις και «κλοπή» προϋπηρεσίας.
 Κανένας εκπαιδευτικός στην ανεργία.

· Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών. Όχι άλλη υποβάθμιση του πτυχίου. Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων.

· Εξίσωση δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με αυτά των μονίμων. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Προστασία της μητρότητας των αναπληρωτριών με πλήρη καταβολή του μισθού τους.

· Άμεση θεσμοθέτηση και εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά ηλικίας 4 έως 6 ετών.

· Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Απόδοση ΑΜΕΣΑ των οργανικών που έχουν συσταθεί και σύσταση οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του Δημοτικού Σχολείου.

· Αυξήσεις στους μισθούς για να μπορούμε να ζούμε με αξιοπρέπεια από τον μισθό μας. Άμεσα αναγνώριση της διετίας 2016 – 2017 στη μισθολογική εξέλιξη.

· Συνολικό πακέτο μέτρων ανακούφισης για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες παραμεθόριων/απομακρυσμένων περιοχών (έκπτωση στις μετακινήσεις, δωρεάν σίτιση).

· Στήριξη της Ειδικής Αγωγής. Να ιδρυθούν όσα τμήματα Ένταξης χρειάζονται για την κάλυψη όλων των αναγκών. Να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη με έναν εκπαιδευτικό ανά μαθητή.

· Ολοήμερο με πλήρη και παιδαγωγικά αναβαθμισμένη λειτουργία και υπεύθυνο δάσκαλο. Να γίνουν δεκτές όλες οι αιτήσεις εγγραφής μαθητών στο ολοήμερο, χωρίς όρους και προϋποθέσεις .

· Αγωνιζόμαστε για βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης.