Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

Να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία που καταργεί τα Τμήματα Ένταξης

Εν μέσω «εθνικού διαλόγου»… για την παιδεία, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, προωθεί τροπολογία για την ειδική εκπαίδευση στο σχέδιο νόμου με τον εύγλωτο τίτλο «μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου».
Ο αριστερός υπουργός αξιοποιώντας «σύγχρονες παιδαγωγικές κατευθύνσεις»...;;; υπερασπιζόμενος  «τα θεμελιώδη δικαιώματα των μαθητών και τις υποχρεώσεις της πολιτείας για ισότιμη πρόσβαση στη γνώση χωρίς διακρίσεις και περιθωριοποιήσεις» και κυρίως απόλυτα συνεπής με τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ για «μη διαχωρισμό των γενικών και των ειδικών σχολείων» και μείωση του μαθητικού δυναμικού των ειδικών σχολείων μόνο για «ειδικές περιπτώσεις», μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, επιταχύνοντας έτσι την... εξοικονόμηση πόρων και τον «εξορθολογισμό του κόστους της εκπαίδευσης» σύμφωνα με τις επιταγές του 3ου μνημονίου.
Η τροπολογία βρίσκεται επίσης σε απόλυτη αρμονία με τις οδηγίες της ΕΕ για τη διάλυση των σταθερών δομών της ειδικής εκπαίδευσης και την πλήρη ένταξη μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.
Με την τροπολογία αυτή ουσιαστικά καταργούνται τα τμήματα ένταξης και «η κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών εντός του φυσικού και οικείου περιβάλλοντος της τάξης-ομάδας τους» επαφίεται στον «ειδικό παιδαγωγό» που θα είναι μόνιμα περιπλανώμενος, part tame απασχολούμενος, που θα μπαινοβγαίνει σε τάξεις και διαφορετικά σχολεία.
Πώς αλήθεια θα κάνει «επιστημονική, παιδαγωγική και εξατομικευμένη παρέμβαση, με βάση και τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες»;
Πώς και από ποιον θα γίνεται διάγνωση, εκτίμηση και  αξιολόγηση της κάθε περίπτωσης;
Πώς εξασφαλίζεται και καθορίζεται η συνεργασία του δασκάλου Ε.Α. και του δασκάλου της τάξης;   Σε ποια βάση και ποιο πρόγραμμα;
Πώς θα πραγματοποιείται η «παρέμβαση» σε 25αρια τμήματα,  ακόμα και αν προβλεπόταν η πρόσληψη εκπαιδευτικών ΕΑ με οργανική θέση σε κάθε σχολείο;
Η τροπολογία αλλάζει εντελώς το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό των τμημάτων ένταξης φορτώνοντας τους ρόλο και έργο που είναι αδύνατο να επιτελέσουν.  
Μειώνει τον εκπαιδευτικό χρόνο και τις στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που στοιχειωδώς παρέχονται σήμερα σε κάθε μαθητή που υποστηρίζεται στο τμήμα ένταξης.
Καλλιεργεί  αντιλήψεις για το ότι η «διαφοροποιημένη διδασκαλία», η «συνεκπαίδευση», η «συμπερίληψη» αποτελεί πανάκεια για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.
Όχι μόνο δεν υπερασπίζεται και δεν διευρύνει τα δικαιώματα των παιδιών που χρειάζονται την ειδική αγωγή και καταφέρνουν να επιβιώνουν σε δημόσιες και δωρεάν δομές ειδικής αγωγής αλλά θα μεταφέρει την ευθύνη και το κόστος στις οικογένειες των μαθητών βοηθώντας την παραπέρα ιδιωτικοποίηση πλευρών της εκπαίδευσης.
Σε έναν τομέα που οι δομές και το προσωπικό είναι ελάχιστα, πίσω από τις πραγματικές ανάγκες, κλείνει τμήματα ένταξης όταν και αυτά που λειτουργούν δεν επαρκούν. Όταν υπάρχουν σχολεία χωρίς κανένα τμήμα ένταξης,  μια χρονιά που χιλιάδες αιτήματα για παράλληλη στήριξη δεν καλύφτηκαν.
Ενώ υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, προετοιμάζει το έδαφος για νέο χορό προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Άμεση ίδρυση και επέκταση των τμημάτων ένταξης με άμεσους, μόνιμους διορισμούς του αναγκαίου προσωπικού.

Ενίσχυση, στήριξη, επέκταση των ειδικών σχολείων με στελέχωση με μόνιμους διορισμούς.